kampania sem

Na czym polega dobra kampania SEM?

Total
0
Shares

Marketing internetowy to pojęcie niezwykle szerokie i bogate. Zawarte w nim części składowe gwarantują sukces w postaci lepszej widoczności strony internetowej – zarówno w sieci reklamowej, jak i wyszukiwarce Google. Ich wykorzystaniem zajmuje się SEM, czyli dziedzina, która powinna zainteresować każdego właściciela witryny, bez względu na jej specyfikę.

Ale zaraz… co to jest SEM? Z czym to się je?

Przez osoby niezaznajomione z marketingiem internetowym SEM często jest mylone bądź utożsamiane z SEO, czyli pojęciem o znacznie węższym znaczeniu.

Jednak po kolei. SEM (ang. Search Engine Marketing) to marketing w wyszukiwarkach internetowych, skupiający się na promocji stron w wynikach wyszukiwania. Jak pokazują liczne raporty popularności, w naszym kraju chodzi przede wszystkim o narzędzie Google. Co jednak najważniejsze, SEM składa się z dwóch elementów.

  • SEO (ang. Search Engine Optimization) – działania związane z optymalizacją stron www w oparciu o zasady, jakimi rządzą się algorytmy wyszukiwarki. Celem będzie tu zawsze poprawa pozycji witryny w tak zwanych wynikach organicznych, czyli bezpłatnych (pojawiają się one po wpisaniu konkretnych fraz w polu „szukaj” wyszukiwarki). I tu kolejne utrudnienie – SEO jest elementem pozycjonowanie, które składa się również z link buildingu. Do omówienia obu pojęć przejdziemy za chwilę.
  • PPC (ang. Pay Per Click) – jest to formuła rozliczania czynności związanych z pozyskiwaniem wyników sponsorowanych, które wyświetlane są na promowanych miejscach (zazwyczaj nad i pod wynikami organicznymi). Ich publikację umożliwia system reklamowy Google Ads.
Zobacz również:  Uzdatnianie sprężonego powietrza — dlaczego jest ważne?

Dobra kampania SEM powinna być kompletna. Oznacza to, że musi dotyczyć działań marketingowych związanych zarówno z organicznymi, jak i sponsorowanymi wynikami wyszukiwania. W ten sposób możliwe staje się uzyskanie pożądanych efektów, w postaci lepszej widoczności strony w sieci.

Z jakich elementów składa się kampania SEM?

Skoro wyjaśniliśmy już kilka najpilniejszych spraw, możemy przejść do konkretów. Od razu warto podkreślić, że profesjonalna kampania SEM powinna zostać przygotowana i zrealizowana przez specjalistów. Nie ma tu za bardzo miejsca na działanie samodzielne. Dlaczego? Wynika to z oczywistych ograniczeń. Jeden właściciel strony internetowej nie jest bowiem w stanie zająć się wszystkim. Zwłaszcza że to „wszystko” tworzy z naprawdę wiele elementów. Poniżej wskazujemy te najważniejsze.

  • Analiza i przygotowanie słów kluczowych – to one są używane przez użytkowników wyszukiwarek, dlatego muszą znaleźć się również w treści strony i w materiałach ją promujących. Sztuka polega na tym, by znaleźć frazy pozwalające uzyskać wysokie pozycje wynikach wyszukiwania.
  • Pozycjonowanie – składa się z działań realizowanych na stronie i poza nią. W pierwszym przypadku mamy do czynienia z optymalizacją (SEO), która umożliwi dostosowanie wyglądu, budowy oraz funkcjonowania witryny do wymagań stawianych przez algorytmy indeksujące, a w drugim z tak zwanym link buildingiem. Polega on na pozyskiwaniu linków odsyłających do strony docelowej. Powinny być one publikowane na innych witrynach z wysokim rankingiem.
  • Kampanie PPC – dzięki skupieniu się na systemie Google Ads i linkach sponsorowanych, możliwe staje się szybsze uzyskanie konkretnych efektów. Zazwyczaj związane są one z większym ruchem na stronie.
  • SEO Copywritingpolega na tworzeniu treści (głównie tekstów) zoptymalizowanych pod wyszukiwarki Google. Związane jest to między innymi z użyciem właściwych słów kluczowych.
  • Kampanie produktowe – jak sama nazwa wskazuje, skupiają się one na promocji konkretnych produktów. Po to, by zwiększyć ich sprzedaż (w tym celu wykorzystywany jest system Google Shopping).
Zobacz również:  Jak założyć własną firmę sprzątającą - Twoja droga do niezależności finansowej i sukcesu w branży usługowej!

Kampania SEM to zestaw wszystkich czynności, które pozwolą poprawić widoczność strony w sieci. Dzięki temu więcej osób będzie mogło do niej dotrzeć, co oczywiście może przełożyć się na lepszą sprzedaż oferowanych produktów bądź usług. Połączenie potencjału wyników organicznych, sponsorowanych, a także link bilingu zapewnia taki właśnie efekt.

Przeczytaj również