teksty-pod-seo

Jak pisać teksty pod SEO, aby zdobyły zaufanie klienta i wyszukiwarki

Total
0
Shares

SEO, czyli optymalizacja stron pod wyszukiwarki, to jeden z głównych filarów nowoczesnego marketingu internetowego. W ramach działań SEO bardzo często pojawia się copywriting – pisanie optymalnych tekstów, które wpływają na pozycję witryny w wyszukiwarce. Jak pisać teksty SEO, żeby nie tylko zainteresowały się nimi algorytmy Google, ale też żeby zdobyły uwagę żywego użytkownika? Nie czekaj i sprawdź, piszemy właśnie o tym!

Co to jest SEO copywriting

Po wstępie już mniej więcej wiesz, za co odpowiada SEO copywriting. Ale czy wiesz, jak odróżnić tekst SEO od zwykłej treści contentowej? Przede wszystkim, teksty SEO mają konkretną strukturę, w której znajdują się frazy kluczowe odnoszące się do tematu poszczególnego tekstu. To właśnie dzięki nim wybrany tekst zoptymalizowany pod SEO może wyświetlić się w wynikach wyszukiwania, przyciąga grupę docelową zainteresowaną konkretnym tematem, wpływając tym samym na konwersję w obrębie strony internetowej. 

SEO copywriting a algorytmy

Za indeksowanie tekstów SEO odpowiadają algorytmy, których sposób działanie zmienia się dynamicznie. Jeszcze kilka lat temu treści copywriterskie zoptymalizowane pod SEO zawierały dużo fraz kluczowych, bardzo często nienaturalnie wplecionych w strukturę tekstu. Dziś, algorytmy Google indeksujące treści na stronach internetowych znacznie bardziej cenią treści o naturalnym, unikalnym charakterze. Jak w takim razie pisać teksty odpowiadające nowoczesnym wyzwaniom marketingu cyfrowego

Pamiętaj o czytelnikach

Jednym z głównych błędów, jakie może popełnić SEO copywriter, jest pisanie treści przesyconych frazami kluczowymi. Algorytmy Google nie lubią takich tekstów! Bez względu na to, czy piszesz artykuły blogowe, opisy produktów na strony internetowe, czy treści do podstron, nie zapominaj, że ostatecznym odbiorcą tych treści jest żywy użytkownik! Odbiorcy contentu wolą wiarygodność i naturalność od tanich chwytów marketingowych.

Postaw na przejrzystą strukturę

Skuteczne teksty SEO powinny wyróżniać się także czytelnym charakterem, przejrzystą strukturą oraz zachowaniem ciągu logicznego wynikania treści. Podczas pisania treści copywriterskich zastosuj zasadę „od ogółu do szczegółu”. Pamiętaj, żeby wystrzegać się tworzenia tzw. ścian tekstu, dlatego umieszczaj w tekście nagłówki H1-HX zawierające frazy kluczowe. Jeśli chcesz zachować przejrzystość treści, wykorzystaj potencjał punktorów oraz wyliczeń.

Pisz językiem korzyści

Z reguły potencjalni odbiorcy tekstów SEO zainteresowani są przede wszystkim uzyskaniem konkretnej informacji. Dlatego też, pisząc treści zoptymalizowane pod SEO, pamiętaj o dostarczeniu użytkownikowi dokładnie tej wiedzy. Nie zniechęcaj czytelnika negatywnymi sformułowaniami. Postaw na korzyść – dzięki temu twój copywriting przyniesie zysk nie tylko tobie, ale również odbiorcy.

Stosuj frazy długiego ogona

Obecnie bardzo duże znaczenie w pisaniu tekstów SEO mają frazy długiego ogona, czyli składające się zwykle z więcej niż trzech słów, a także bardziej szczegółowe od tzw. fraz generycznych (ogólnych). Najczęściej występują w formie skonkretyzowanych zapytań, np.: “jakie spodnie na wesele”. Znacznie łatwiej je wypozycjonować oraz doskonale sprawdzają się w content marketingu. Frazy “long tail” zdecydowanie zwiększają prawdopodobieństwo konwersji. 

Zwróć uwagę na jakość

Pamiętaj również, że teksty pod SEO to wciąż treści publikowane w domenach dostępnych szerokiemu gronu odbiorców. Podczas pisania warto zwrócić uwagę na to, żeby copywriting był napisany według zasad języka polskiego. Warto unikać błędów gramatycznych, ortograficznych, stylistycznych. Teksty o wysokiej poprawności skutecznie wpływają na wizerunek tego, kto je publikuje. 

Tych kilka prostych rad może zmienić twoje teksty w treści SEO wysokiej jakości. Jeśli jednak szukasz profesjonalnego wsparcia copywriterów, sprawdź ofertę wykwalifikowanej agencji interaktywnej. Działania SEO realizowane przez specjalistów zwiększą zdecydowanie prawdopodobieństwo osiągnięcia wymiernych korzyści!

Przeczytaj również
zezwolenia na pracę

Zmiana pracodawcy a zezwolenie na pracę cudzoziemca

Wielu obcokrajowców pracujących w Polsce poszukuje informacji na temat tego, jak zmienić warunki swojego zatrudnienia w zakresie zmiany pracodawcy, zmiany stanowiska lub wynagrodzenia.     Kwestie formalne związane ze zmianą pracodawcy…
Czytaj więcej