Czym jest pozycjonowanie stron internetowych w Google?

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych w Google?

Total
0
Shares

Z pewnością słyszałeś kiedyś, że w celu pozyskania nowych klientów warto zadbać o pozycjonowanie. Ma ono sprawić, aby Twoja strona pojawiała się w wynikach wyszukiwania Google możliwie najwyżej. Wbrew pozorom, narzędzie to nie jest skomplikowane, a kilka prostych zasad może sprawić, że faktycznie ruch na Twojej stronie internetowej będzie większy. Jak to zrobić? Sprawdź poniżej. 

Czym jest pozycjonowanie?

Najprościej rzecz ujmując, pozycjonowanie strony www to działania, celem których jest zwiększenie jej widoczności w wynikach wyszukiwania. Użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę dane słowo kluczowe, a Google wskazuje im listę stron internetowych zgodnych z ich preferencjami. Kolejność tych stron ustalają specjalne algorytmy, a wysoka pozycja sprawia, że na daną stronę internetową znacznie łatwiej trafić. W konsekwencji na stronie internetowej pojawia się większa liczba potencjalnych klientów. Wzmożony ruch w serwisie przekłada się z kolei na zwiększenie sprzedaży.

Nie budzi wątpliwości, że w Internecie można znaleźć wiele stron, które w zasadzie dotyczą tych samych rzeczy. Istnieje chociażby wiele sklepów internetowych, które oferują taki sam lub chociaż zbliżony asortyment. Tworząc nową stronę www, trzeba znaleźć sposób na dotarcie do klientów i zaistnienie wśród konkurencji. Właśnie takim sposobem jest odpowiednia optymalizacja strony pod kątem jej pozycjonowania. Co zatem zrobić, aby nasza witryna była jedną z pierwszych?

Elementy pozycjonowania

Przede wszystkim należy wskazać, że skuteczne pozycjonowanie strony www to kompleksowy proces. Nie wystarczy zatem jedynie zoptymalizować witrynę pod kątem technicznym, ale konieczne jest także zadbanie o odpowiednie treści na stronie oraz linki prowadzące do serwisu. Dopiero połączenie tych trzech elementów pozwoli osiągnąć zamierzony efekt, przy czym zazwyczaj pozycjonowanie nie przynosi realnych skutków od razu. Wymaga ono bowiem cierpliwości, a nad stroną internetową należy cały czas pracować i mieć przemyślaną strategię. Co zatem zrobić, aby pozycjonowanie było skuteczne, a jego efekty utrzymały się na długi czas?

Zobacz również: Na czym polega dobra kampania SEM?

Pierwszy krok to optymalizacja strony internetowej. Polega ona na dostosowaniu witryny do wytycznych Google, zarówno pod względem technicznym, jak i jakościowym. Często optymalizację strony poprzedza tzw. audyt SEO, celem którego jest określenie, jakie obszary wymagają zmian. Mogą one dotyczyć zarówno kodu źródłowego, treści serwisu, jego użyteczności czy szybkości działania.

Kolejny krok to sprawdzenie, jakie treści znajdują się na stronie internetowej. Na tym etapie należy zweryfikować, czy na stronie znajdują się właściwe słowa kluczowe, a także, czy treści są unikalne oraz dostosowane do odbiorców. Jeżeli bowiem teksty będą skopiowane z innych serwisów, to pozycjonowanie będzie niemal niemożliwe. Google prezentuje bowiem zróżnicowane wyniki wyszukiwania, aby zwiększyć prawdopodobieństwo, że użytkownicy znajdą odpowiedzi, których szukają.

Uwagę należy zwrócić także na linki zewnętrzne, które prowadzą do strony internetowej z innych miejsc. Linki te mogą mieć postać odnośników tekstowych (tzw. anchorów) lub graficznych. Zazwyczaj jednak linki są powiązane z danym słowem kluczowym. Wyróżnia się linki naturalne, które umieszczane są w sieci przez prawdziwych użytkowników. Google ceni je, bowiem tego typu linki są sygnałem, że treści umieszczane na danej stronie www są popularne i wartościowe. Drugi rodzaj linków to linki sztuczne – takie, które właściciel strony uzyskuje sztucznie, jedynie w celu podniesienia pozycji w wynikach wyszukiwania. Stosowanie tych drugich może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego, czyli spowodować obniżenie pozycji w wyszukiwarce.

Przeczytaj również
Transport drogowy

Transport drogowy czy kolejowy? Co wybrać?

Zanim przedsiębiorca zacznie transportować swoje towary na mniejsze lub dalsze odległości, musi podjąć decyzję, jaki rodzaj transportu będzie w jego przypadku najlepszy. Wybór najczęściej pada na transport drogowy lub kolejowy.…
Czytaj więcej